onsdag 11 november 2009

Ledig tid för arbete

Vaknar med hosta. Hostar. Somnar om och hostar och somnar om och hostar och detta säkert tio gånger minst. Känner ingen pepp att gå upp. Det är väldigt mycket som absolut borde göras. Väldigt mycket. Bland annat två sidor dialog. Jag har inte någon idé.
Började läsa yttepyttelite i Den Illustrerade Mannen igår, som jag fått på posten av Sue Anne. Den känns lovande, jag tycker om början på den. Och så vill jag skriva ett brev till Sue Anne.
Men det viktigaste idag är att lämna böcker på biblioteket och att skriva dialog. MÅSTE. Och gå på möte också, och gå på spanskan. Jag vet inte hur jag ska hinna. Det är redan snart lunch. Tur att kvällen finns. I nödfall har jag en natt, för dialogen måste skrivas kosta vad det kosta vill och sådär.
För övrigt blir jag väl aldrig frisk. Och rummet blir väl aldrig rent och fräscht och kul att vara i. Och solen kommer väl aldrig mera fram. Och så vidare. God dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar