onsdag 25 november 2009

Tidsschema

Jag ligger lite efter i tid nu. Det känns inte helt bra.
Egentligen skulle jag vilja skriva rent alla spanska-stenciler, och så måste jag äta. Så kommer det plötsligt en från min sida utlovad filmvisning och sätter käppar i hjulet, och ännu mer käppar blir det när jag inte har nyckel till filmsalen.
Men mest av allt måste jag ta itu med uppgiften som skall lämnas in imorgon och som jag ännu inte börjat med. Anledningen till att jag inte har börjat är för att jag inte har hittat nån text jag vill använda, och för att hitta en text var jag tvungen att sortera bland alla kaospapper i pärmar och lådor. Ändå hittar jag ingenting. Jag har inte hittat kamerabatteriets laddare. Jag har inte hittat mina vantar, mina texter eller ett system.
Nu har jag hittat en text. En text som jag motvilligt kan tänka mig att jobba på.
I brist på annat.

Det är för övrigt något konstigt som pågår i korridoren. Det låter som en kvittrande fågel. Men när jag öppnade dörren lät det mer mekaniskt, som en robot som något är trasigt i, och som gnisslar, eller spelas baklänges och fel. Konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar