fredag 6 november 2009

Vaccvininfluensan

Bloggen ser inte så käck ut på pappas dator; allt är (tänk... tänk...) vänstercentrerat vilket gör den svår att läsa. Får greja med det när jag har tid och lust.
Nu har jag vaccvininfluensan (skitsmart ord, enligt mig. Jag blir uppåt av ordvitsar); fryser och har ont i kroppen och i halsen. Jag hatar ont i halsen, det är så obehagligt. Hu!
Dessutom luktar mina febriga fisar hemskt, och kroppen är antagligen för trög och trött för att klara av att göra sig av med orsaken till gaserna. OCH, sist men inte minst - eller ja, i sammanhanget kanske ändå minst - jag har inte borstat tänderna idag. Hann inte imorse, och nu hittade jag ingen tandborste så det får va. Just, det behöver tvätta håret också.
Ja, jag tänkte att ni kanske ville veta.
Nu ska jag sova; antagligen den bästa sysslan idag. Minst ansträngande iallafall.
Please, gör mig frisk till imorgon. Jag ska hålla i ett viktigt kalas.

2 kommentarer:

  1. Ja, det var väl det jag förstod! Om doften. Jag sa till pv att .. är det du som har ...?

    Nääää, sa han.

    Blånekade.

    Jag trodde honom inte .-)))

    Hoppas att det är bättre nu.

    Elisabet.

    SvaraRadera
  2. nej, det var jag! :O
    det är inte riktigt så bättre som jag hade hoppats, men det är iallafall så pass bättre att jag inte har feber utan kan vara med här och där. men jag är trött och grinig, och det tänker jag vara tills jag är helt fri(sk).

    SvaraRadera