torsdag 14 januari 2010

En produktiv dag kan producenten producera en hundraprocentig produkt.

Som en motvikt till att jag tyckt mig själv vara förslappad och lat, tex för att jag skriver långt ifrån varje dag (och då menar jag inte skriver på bloggen), så har jag idag varit ovanligt produktiv och skrivit tre miljöbeskrivningar (på kommando, skall tilläggas, eftersom sådant kan vara låsande) som jag är mycket nöjd med, en novell på helt utflippade premisser (tack vare att jag hittade på ett antal helt absurda saker fick jag nya idéer och skrivlust) samt börjat läsa några dikter till textsamtalet på måndag.

Det gäller dock att komma ihåg att efter en sån här räd (okej, kanske inte bästa ordet men jag orkar inte leta) kan det vara lätt att luta sig tillbaka och känna sig nöjd, men tiden går snabbt och plötsligt ligger man efter igen och känner sig syndfull som inte tagit tillvara på tiden.
Borde läsa Pompeji också, varför är den boken så flummig? Jag är inte byggd för flum. Hoppas den tar sig.

Jag planerar att publicera åtminstone något av det jag skrivit här senare.
Förresten, som grädde på moset har jag börjat tänka på ett mycket gammalt skrivprojekt och blivit pepp på det som legat på is så länge. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar