onsdag 20 januari 2010

Hyllor

Kolla in.

2 kommentarer:

  1. Så där prydligt ser det numera ut i din fars garderob, den som är närmast badrummet.

    I stället för att ha ungefär 768 små handdukar och annat utspritt på två hyllor, flyttade jag allt till en enda hylla och så hämtade jag en hel drös med påslakan (upptäckte att där fanns endast en av var sort ..) och lade dem på det nu frigjorda utrymmet.

    Ååå, jag tyckte att det blev så fint!

    Och så hittade jag en massa små, söta skor och annat som har tillhört en liten tös och allt detta packade jag i två banankartonger och ställde i den tösens garderob, under stooor vånda från hennes far.

    "Den här bilstolen, eller sitsen, ska du verkligen spara den?" frågade jag.

    Jo, det skulle han.

    För tänk om tösen får små barn, då ...!

    Så den är sparad.

    Din far har det minsann inte lätt numera, men jag brukar trösta honom och säga att ..."kom ihåg, en lydig man är en lycklig man!"

    "Mån däää?" säger han då.

    Det ser inte ut som om han tror mig.

    SvaraRadera
  2. bra jobbat, får man väl säga. det ligger något njutningsfullt i att sätta igång och sortera, rensa och skapa ordning i kaos. iallafall när man är inne i sitt arbete och vet vart man vill komma.
    håh, de där små pryttlarna skulle jag vilja ta en titt på.
    hos far min har det alltid sett ungefär likadant ut. sen har det byggts till och målats om och möblerats ibland, men öppnar man ett gammalt skåp trillar det ut något dammigt pyssel som legat där sen urminnes tider. det sägs att han är en sparare, och det är väl ett drag som jag också har ärvt.
    snart kommer jag och hälsar på! (frisk)

    SvaraRadera