måndag 1 mars 2010

Damn you, internet!

Usch. Internet. Usch.
Jag RÅKADE komma in på en blogg, jag RÅKADE läsa ett "feministiskt" inlägg och jag RÅKADE klicka fram kommentarerna. Korkat. Jag hade ett val, men jag lät inte bli.
Kom ihåg: det är internet, det är troll, det är provokationer och trams, det är inte representativt. Det är inte jag som skall skämmas, det är de.
Usch. Usch.
Man skall undvika det som är plågsamt, har folk sagt till mig. Å andra sidan; man skall stå upp och stå ut tills man blir stark nog att klara av det, säger andra.
Jag hatar internet. Men det är väl som med livet, en jävla massa skit och skit och åter skit, men också en massa roligt och spännande och bra. Alternativet är att sluta, men det vill jag inte.

2 kommentarer:

  1. Ibland kanske man behöver kolla om det fortfarande är som man befarar.

    SvaraRadera
  2. mmm, en vacker dag kanske det har förändrats...?

    SvaraRadera