onsdag 31 mars 2010

Självömkansdagen

Det här är en plågsam dag.
Igår hade jag massor av idéer om saker jag vill skriva om, fick tex massa inspiration av att se Kobra och Videocracy och gick och lade mig med hopp om en härlig morgondag.

Men vad händer? Jag vaknar upp till det gråaste av gråa, blir tvungen att tända alla lampor för att det skall se ut som att det faktiskt är dagtid och inget annat. Byxorna är så trånga att jag får ångest, munnen envisas med att smaka lik, och inte ens att tröstäta choklad lockar. Jag bökar och krånglar med ett personligt brev som känns som ett pinsamt skämt, och som skall skickas till en arbetsgivare som med största sannolikhet kommer att välja någon annan eftersom jag inte ens har möjlighet att närvara på arbetsintervju. Kan inte över huvud taget koncentrera mig om jag har musik på i bakgrunden: det alstrar bara negativ energi.
Tankarna om att gå ut och hitta på något känns fjärran. Det enda som kan ge något slags impuls som avlägset påminner om mina glansdagars lustkänsla, är att göra i ordning ännu en kopp te åt mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar