onsdag 3 mars 2010

Vill ha fitta!

Har tänkt lite på festival i sommar; varit inne på Peace and Love och kollat. Det finns tydligen en speciell camping för de som vill ta det lugnt, härligt! Kent och The Ark ska komma, kul!
Kollade in fler artister, det är redan uppe i 63 stycken. Hela sex stycken kvinnliga artister, coolt!
Nej, förlåt, katastrof, menar jag.

Det är rätt så komiskt. Snedbalanser är alltid komiska i sin extremism. Fascinerande, liksom. Man kan sitta och stirra tills ögonen ramlar ut, som en forskare som just upptäckt ett oförklarligt fenomen som går emot all tidigare vetenskap.

Men nej, detta är ju inte oförklarligt. Det finns en logisk förklaring till varför en festival tillhandahåller sex alternativ för den som intresserar sig för musik skapad av kvinnor:
Kvinnor kan inte göra musik.
Eller okej, de kanske kan göra musik, men de kan inte göra bra musik.
Eller okej, de kanske kan göra bra musik, men de gör musik som ingen fattar.
Eller okej, nån kanske fattar, men de gör tråkig musik.
Eller okej, kanske inte tråkig musik, men liksom sånt som inte så många är intresserade av.
Då kan man ju inte hjälpa att de inte blir så stora och många eftersom de gör sånt som ingen vill ha.
Mysteriet löst.

Detta är genomgående i de flesta kulturuttryck. Kvinnor kan inte helt enkelt. De kan inte skapa humor, de kan inte skriva böcker, manus eller musik, de kan inte skapa konst, och de som tycker att de faktiskt KAN det, tycker det bara för att de själva är kvinnor och därför inte har nån känsla för konst.

Och ja, jag är ironisk.
För övrigt har jag läst att fittor skall vara sura. En icke-sur fitta är en sjuk fitta.

Ps, har mejlat Peace and Love nu, i mycket vänlig ton.

4 kommentarer:

  1. "För övrigt har jag läst att fittor skall vara sura. En icke-sur fitta är en sjuk fitta."

    Det är ju typ bäst. Bäst någonsin. Jag skrattade. Nu blev jag glad.

    SvaraRadera
  2. allt för dig, phille. nu ska jag skriva en och en halv novell, peppen flödar.

    SvaraRadera
  3. åh jag ville läsa ditt mejl =D

    SvaraRadera
  4. det kan du väl få. det är inte särdeles intressant eller genomarbetat, men kör hårt. påminn mig imorgon så kan jag mejla till dig, för nu vill jag sova min skönhetssömn i 28 timmar och sedan vill jag väckas av sjuttiotvå oskulder med nybakt scones och te.

    SvaraRadera