tisdag 20 april 2010

Fylla

Så här är det. Hur är det? Jag vet inte.
Det regnar. Tröttheten ligger som en hinna mellan verkligheten och mig. Igår skrev jag inte på min roman. Jag har inte gett upp, det vore ju fånigt.
Idag fyller jag år. Det är inte barndomen längre. Det är tid att växa upp. Jag ska skriva en roman. Jag ska arbeta, som en riktig människa. Jag är inte säker. Jag vet inte.
Det är ingen anledning till panik. Det är ganska så stillsamt. Ingenting är försent eller förstört eller hopplöst. Allt ser ganska ljust ut, till och med himmeln är mycket ljus, om än i gråskala.
Jag behöver tio sidor men jag vill inte skriva. Vill inte. Vill inte.
Man måste ta det bit för bit. Jag skrev tre lisotr igår. Fick ingenting gjort ändå. Det är inte synd. Det var bara en kväll. Det var ett val.
Idag fyller jag år. Det regnar. Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar