fredag 1 oktober 2010

Rapport från en konstnärs liv och vedermödor

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen.

Jag är numer en väl ansedd författare och skribent som pendlar mellan möten med min redaktör, intervjuer i tv, arbete i min eleganta vindsvåning tillika skrivateljé, middag med familjen och så vidare.
Jag har helt enkelt inte tid att blogga. Det är faktiskt sant (föregående mening alltså).
Med detta vill jag ha sagt att ni får ha lite tålamod. Det kommer vara dött här. Men det är bara för att jag lever fullt ut i verkligheten istället.
Eller nej, det gör jag ju inte. Jag lever fullt ut i en annan overklighet, en fiktiv verklighet som ju är absolut nödvändig att befinna sig i om man är införstådd med att en bok inte skriver sig själv.

Så, nu har jag inte tid längre. Stick iväg med er, jag behöver vara ifred och Visualisera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar