måndag 31 januari 2011

Måndag

Idag var jag på gymmet. Det var kul.
Nej, nu ljuger jag. Det var inte så kul. Jag hade glömt gymnastikskor - som om det inte är pinsamt nog att överhuvudtaget kliva in i en gymlokal med dålig hållning, pösiga byxor och dålig kondis - och någon sån där handduk som folk använder för att torka rent där de suttit hade jag inte heller. Dessutom var mannen i receptionen ganska otrevlig när jag för tredje gången frågade var jag kunde låsa in mina grejer. Hej, jag är blind.
Inte gymmade jag nåt bra heller. Inte blev jag svettig. Inte var jag där nåt länge.

Det kanske inte är nåt för mig, med gym. Det känns lite meningslöst när man misslyckas. Och det känns smått absurt att göra något så privat som att träna inför en massa andra människor. Jag vet att de inte bryr sig om att glo på mig, men ändå.
Jag får väl börja gå på spinning eller nåt annat flåshurtigt mardrömspass med en massa blanka tjejer. Kul kul. Om jag nu ens kan sitta på en cykel. Efter att ha cyklat för första gången i år igår, har jag skavsår i röven. Nästan i alla fall.

Detta lyckades dock inte riktigt förstöra min dag helt. Jag har Belle & Sebastian och humöret är fortfarande två gröna pluppar, för att tala i Sims-termer. Annars brukar det hålla sig mellan en grön, grön/röd eller en röd ungefär. Det är sällan man är skitglad.

Nu ska jag göra nåt. Vem vet vad. Kanske kolla in min lista med sökbara jobb. Yeeees.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar