tisdag 19 april 2011

Ett förvirrat inlägg

Den här lägenheten är vacker.
Mina tankar går för snabbt och jag inte hålla en tråd.
Jag är arg och orolig. Mänsklighetens jury dömer ut mig som ful.
Igår tvättade jag och lagade mat. Jag lyckades vända en sådan småsak
till något positivt: Jag är inte helt oduglig. Jag kan kanske inte mycket,
men jag kan tvätta och laga mat när det krävs.
Det är varmt här inne. Dagen har inte börjat än, jag läser en bok.
Blommorna vill ha vatten idag också. Det är två veckor kvar tills jag ska Arbeta.
Jag menar Praktisera, men det är storslaget för mig.
Igår boxades jag med en kille som inte kunde boxas och prata samtidigt.
Han kom av sig. Jag tyckte att jag hade sett honom förut.
Egentligen är det för varmt för att ha långbyxor.
Man kan tänka att Gud har skapat just det man är och att man får hålla sig till det.
Inte försöka bli någon annan. Passa in, ni vet.
Jag tänker att ingen kan skratta åt mig. Det hjälper. Ingen kan skratta åt mig.
Magiska ord. Då skrattar ingen. Då är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar