torsdag 21 juli 2011

Gråa dagar

Jag är massivt sjuk. Halva lördagen och hela söndagen låg jag till sängs. Sen blev det bättre. Trodde jag. Måndag, tisdag och onsdag klarade jag av, även om mördarhosta, heshet och snorförstoppning i näsan fortfarande var ett störande moment. Sen blev det torsdag och jag sov till klockan fyra. Ja, fyra på eftermiddagen. Struntade i frukost. Har hoppat över ett par tandborstningar och jag vet ej när jag senast duschade. Nu mår jag såpass bra att jag inte hela tiden måste befinna mig i horisontellt läge, men det ser inte ljust ut.
Något annat som inte ser ljust ut är himlen. Den är grå som döden och förintar effektivt alla drömmar om sommaren.
Min brist på energi och ork har också medfört att det ser ut som en knarkarkvart här hemma. Patrik är också förkyld och allt är fult, irriterande och deprimerande. Så är det.

Jag har idag funderat över det faktum att man aldrig får vad man förtjänar. Vare sig man drabbas av olycka eller glädje, så är det helt oberoende av vad man åstadkommit för gott eller ont i världen. Det vet vi ju alla men det är värt att påminna sig. Jag har nog inte riktigt fattat det förut.

Under min sjukhet har jag haft låtar lullande i huvudet. Nu finns de i en exklusiv lista som ni får ta del av helt gratis:

You Will Win - King Melodies
Hålen I Himlens Golv - Plura Jonsson
Man Måste Veta Vad Man Önskar Sig - Hoola Bandoola Band
The Healing Room - Sinead O'Connor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar