fredag 16 september 2011

Fredag

Tisdagar och fredagar torde vara de mest effektiva dagarna i min vecka. Tisdagar för att jag helt enkelt märkt att de två senaste tisdagarna satt eld i röven på mig. Kanske för att veckan fortfarande är ny och kanske för att jag har en ständigt inplanerad händelse som tvingar mig att någorlunda hålla mig i mental form hela dagen.
Fredagar för att de är veckans "sista" dag, innan helgen alltså, och eftersom jag suttit och spanat in tapeterna de övriga dagarna i  veckan får jag plötsligt bråttom att kryssa av det där som ska göras innan veckan är slut.

Så är det...

Idag söker jag alltså alla de där jobben jag inte sökt tidigare i veckan. Ett jobb sökte jag i tisdags. Sex jobb ska jag söka idag. Vilket ju blir ett jobb per dag om man slår ut det! Jag vet inte vad man ska se som nåt slags standard eller minimikrav. Jag vet inte vad andra gör när de är arbetslösa. Jag vet bara att X sökte flera jobb om dagen och gick till sängs med tanken att hon borde ha ansträngt sig mer och sökt fler jobb. Sa hon i alla fall, på den första arbetsförmedlings-kursen jag gick, i oktober 2007 tror jag det var. Hon kanske ljög, inte vet jag.

Det är fint väder ute, har jag hört. Fem jobb kvar att söka innan jag kan undersöka om det är sant, så... hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar