torsdag 27 oktober 2011

Lustiga ord

- Goddag, jag skulle vilja köpa en offerkofta.
- Det går bra. Någon speciell färg?
- Jag vet inte... Vad tror ni passar mig bäst?
- Vi har en modell som är väldigt populär här borta. Den finns i lila, blå och grön. Jag skulle nog säga att grönt går bra till era ögon.
- Kanske det... Jag tycker den ser lite tajt ut.
- Du får gärna prova den och se hur den känns på. Materialet går ju att töja ut.
- Tack så mycket. Jo, den känns bra faktiskt. Det här känns som jag.
- Ja, det gäller ju att hitta rätt och det är inte så lätt alltid. Men det där är verkligen du.
- Jag tror tar den. Vad kostar den?
- Den kostar att du aldrig mer får uttala dig om någonting eller ha en åsikt samt att du automatiskt har fel om du gör det.
- Det tycker jag nog var lite dyrt.
- Jo, men har du ingen kofta så får du gå och frysa. Det börjar bli kallt ute.
- Jo, det är ju sant. Okej då, jag tar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar