tisdag 3 april 2012

Tisdag

Anledningar att vara vid gott mod just denna tisdag i april år 2012:
- Årets första glas med påskmust intas i detta nu.
- Jag har fått en egen låt.
- Fint vårväder med sol och lagom kall vind har rått hela dagen.
- Duktig utrensning av skräp ur källarförrådet och besök på tippen har genomförts med lyckat resultat.
- Jag har haft en av de där sällsynta dagarna av städ-pepp, och vardagsrumsbordet pryds nu av landskapsblommeduken och en påsklilja.
- En trevlig liten wok är på gång på spisen.
- Jag har precis varit på shoppingrunda på Ica Maxi och bland annat köpt nötter.
- Ett recept på piffiga mellanmålsbullar väntar på mig efter maten.

Allmänt bra dag.
Och jag tänker på hur det går upp och ner - som Patrik säger finns det inga bra och dåliga dagar för det går oftast mycket snabbare än så - allt kan kännas hopplöst och andra gånger hoppfullt och så går det runt som i en cirkel och man vet att de två känslolägena alltid kommer tillbaka, som regelbundna gäster som tittar in med jämna mellanrum men i största möjliga mån försöker undvika att hälsa på samtidigt.

1 kommentar:

  1. Aningen städpepp även här! Köpte ny matta till gästrummet nere .., så där .., men den blir fin ändå. Jag rullade inte ut hela trasmattan i affären .., såg den bara på rulle och det ska man nog göra - rulla ut den - för plötsligt fanns där ränder jag inte visste om ,-)

    Nåja.
    Jag får skylla mig själv.

    SvaraRadera