tisdag 19 januari 2010

Moonande män och mogna makar

Aftonbladet har som vanligt spännande forskningsresultat att erbjuda. Idag handlar det om mäns förmåga att bli vuxna, undersökningen har utförts av ett brittiskt företag.
Oerhört viktig forskning detta! Vad gjorde vi utan könsskillnadsforskningens mest långsökta grenar? Slutade tänka i könsstereotyper? Nej, men Gud, något så naturvidrigt och samhällsnedbrytande kan väl aldrig hända, får vi hoppas.

I artikeln går det alltså att läsa att män blir vuxna ungefär vid 27 års ålder. Vad är det då som är ovuxet, som alla världens män ägnar sig åt innan den dag de fyllt 27?
Svar: De dricker för mycket samt visar rumpan (moonar). Ja, just det ja.
De till naturen mer förståndiga och ordentliga kvinnorna blir vuxna vid 23, vilket innebär att de sminkar sig i lagom mängd och låter bli att visa brösten hur som helst.

Jag gissar, helt fritt, att detta har något att göra med vårt stenåldersbeteende. Antagligen hade männen nytta av att kunna visa rumpan i unga år, kanske för att locka dit ett byte som sedan de andra männen låg på lur och kastade sig över.
Kvinnorna behövde bli vuxna tidigare eftersom... eftersom... eftersom Gud vill det.

Jag är för övrigt inte emot biologi eller forskning, men jag ställer mig kritisk till fjantbiologi och tramsforskning, samt såklart populistisk kvällstidningsjournalistik över huvud taget. Och nej, jag är en seriös människa och har ingen humor.


För mer information om de viktiga skillnaderna mellan män och kvinnor:
http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6450318.ab

En chockerande dam som antagligen provocerar många andra lika mycket som artikeln ovan provocerade mig, minst:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article6450375.ab

1 kommentar:

  1. Fast jag tycker nog att din humor och ironi är underbar att läsa mellan varven.
    PV

    SvaraRadera