fredag 12 februari 2010

Idag och jag

Detta är mitt hundrade inlägg.
I detta nu ligger jag och sover. Pannan är utslätat i viloläget, jag ligger lugnt och stilla men andas och är varm. Läpparna är läkta, naglarna jämna och fina, och huden ren.
Jag sover och jag skall vakna. Jag vaknar till en värld där jag är en riktig människa som kan och vill och orkar göra rätt för mig. Jag vaknar till en tillvaro där ingen är orolig för mig, och där jag aldrig skulle komma på nåt så dumt som att linda in mig hundra varv i ursäkter över ursäkter. Jag vaknar till ett jag som inte lägger ut sitt patetiska liv på internet, och som, om det nu ändå förekom, inte skämdes för det. Jag vaknar och går pigg och utvilad till dagens lektion, jag har gjort min läxa och är nöjd med allt jag skrivit på sistone.

Nej, jag sover inte nu. Men snart. Och jag mår ganska bra, jag är bara trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar