torsdag 11 februari 2010

Läpproblem

Det sägs att ett överanvändande av cerat eller läppsalvor av olika slag gör huden på läpparna känsligare, och att det därför är bra att använda sig av ovan nämnda i rimliga doser.
Frågan är hur stora dessa doser bör vara.
Om vintrarna, när huden får för sig att börja självdestruera sig, händer det att jag skiter i att skaffa cerat och istället härdar ut med mina trasiga läppar. Det ger dock inga skojiga resultat. Då byter jag spår och köper ett cerat som jag använder flitigt. För flitigt? Ja, det verkar inte bättre.
Det säger bara slurp så har de torkat ut igen, och så fort de torkat ut upptäcker mina monstertänder att här finns det minsann godsaker! Mumma mumma och tugga tugga tills det blöder.
Detta är ju ett moment 22 (och jag upphör aldrig att fascineras över hur många gånger
jag lyckas hamna i situationer som kan betecknas med denna litterära referens, oj oj).
Vad tycker ni att jag ska göra, kära läsare?
Rösta i kommentarerna vettja, bästa förslaget får en pözzz med mina uttorkade fnasläppar.

4 kommentarer:

  1. Idomin. Hjälper mot allt.
    Pappa

    SvaraRadera
  2. jo, jag har testat det också. kanske inte tillräckligt länge dock, får nog plocka fram tuben igen.

    SvaraRadera
  3. Kan det bero på sorten du använder & inte så flitigt, kanske bara 5 gånger dag?

    SvaraRadera
  4. hur ofta och mycket skall det användas då? jag tar när jag känner ett behov av det, och ibland annars om jag har tråkigt. nu verkar det börja bli lite bättre iallafall.

    SvaraRadera