tisdag 16 februari 2010

Långärmade hemskheter

Detta med långärmade tröjor alltså.
Jag kan inte ha dem. Jämt är ärmarna där och hänger och slänger och glider och korvar sig.
Varenda gång jag tar på mig en jacka/kofta/liknande så åker den av efter ett tag, bara för att den är så oskön att ha på sig. Jag vill ha fritt på armarna.
Tar jag av mig övertröjan så kanske jag fryser, eller så blir det fel (jag planerar ibland klädseln på så sätt att den är komplett med övertröja och blir jättekonstig utan), men behåller jag den på så kliar det i ryggraden.
Varenda gång jag har långärmat så drar jag och drar och drar och sliter i ärmarna, kavlar upp dem (på fel sätt förstås, så att de åker ner igen).
Jag undrar om det kan vara något slags tvångstanke. Jag misstänker också att mina problem med hud som klibbar mot hud när jag skall sova är nåt slags fix idé eftersom jag inte kan minnas att jag haft problem med det förut.
Ärmproblemet har däremot funnits så länge jag minns. Jag har svaga minnen från när jag aktivt började skaffa kläder med långa ärmar och försökte lära mig att bära det. Än har jag inte lyckats.

Kortärmat är bäst.

2 kommentarer:

  1. du får ha såna som är halvtajta och slutar en fem centimeter ovanför händerna ju. det är bäst.

    SvaraRadera
  2. nja, jag gillar inte riktigt dem heller.

    SvaraRadera