söndag 23 maj 2010

Söndag

Det är sommar, och jag vägrar börja en text med "Det" eller "Jag". För enkelt. Stör mig på det, synar alla börjor kritiskt.
Jag har inte så bra självkänsla idag. Efter att ha frågat Patrik ungefär tio gånger vad han ser hos mig insåg jag att det fanns en anledning till att jag frågade. Jag är mest slö, skriver inte längre. Tillbaka med "vad kan jag skriva, jag vet ju ingenting" (kan inte skriva om något som är blankt kunskapsfält, det blir bara fel och fånigt). Plus att jag saknar andra begåvningar, är allmänt slö.
Kan dock konstatera att min natur gör sig utmärkt i ett journalistyrke. Sådana lär väl inte vara helt enkla att få. Men är det något jag är menad att jobba med så är det nog det.
Har inga rena kläder jag tycker om heller. Häromdagen satt jag och spelade dataspel en hel dag. Men det är okej. Allt är okej. Man måste se det så.
Samtidigt kanske man får våga tänka att man är missnöjd med sig själv av en anledning, att det går att ändra på.
Med fakturorna är allt jätterörigt. Patrik hjälpte mig, redde ut det. Jag spelade mobilspel.
Snart måste jag flytta hem. Jag fattar inte hur man packar.
Har ätit apelsinsorbet idag. Mina pengar är nästan slut, men jag får nya snart. Kan köpa spenat och mjölk att leva på. Vid havet blåste det. Jag provade att äta eklöv, det smakade torrt. Man kan dö av giftig svamp. Jag ska aldrig plocka svamp. Kan peta på dem med skon bara.
Idag var det en liten kille ute på gården som sjöng om att han var ensam. Hela dagen spankulerade han omkring och var ensam. Jag tänkte att det kan man skriva om. Det finns mycket man kan skriva om. Jag får idéer ofta. Men till vad. Till vilken nytta. Måste skriva sommarnovellen. Tänker mycket sommar. Men vad. Vad finns det att säga. Om någonting.
Vill äta fast jag inte är hungrig. Jonas Gardell var med i Parlamentet, det var kul. Undrar om det kommer stå på löpsedlarna imorgon att de blev sura på varandra i tv. Om det är nyhetstorka kanske.
Skolan är snart slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar