lördag 5 mars 2011

Ambitioner / ambivalens

Jo, en sak till: detta med att jag aldrig direkt brunnit för något gör mig rimligtvis till en häpnadsväckande tråkig människa. Jag tror inte folk begriper hur tråkig jag är. Kanske är det för att de flesta föredrar ett ansikte som kan svara "hej", "bra" och så vidare på ett antal obetydliga frågor, och de som kräver lite mer ändå nöjer sig med någon som kan lyssna på dem.
Jag är en jävel på att lyssna. När jag själv pratar brukar det bli lite rörigt. Ungefär som när man ska rita en teckning efter en bild man har i huvudet och det blir inte alls samma sak på det bleka jävla pappret och kinderna hettar lite i frustration.
Men jag är ganska bra på att skriva. Om jag bara hade lite mer tålamod, lite bättre organisationsförmåga, om jag bara hade lite mera mod. Om pusselfanskapet kunde lägga sig självt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar