tisdag 15 mars 2011

Apropå mode

Mitt intresse för utseende och kläder är relativt. Man skulle nog kunna säga att det går i perioder. Vissa dagar, vissa veckor, rör det mig inte i ryggen hur jag ser ut och jag vet knappt vad en spegel är. Andra gånger letar jag genom garderoben efter det perfekta plagget, det snyggaste matchningen, väljer noggrannt ut och provar olika kombinationer.
Detta har ingenting att göra med om jag ska träffa människor eller ej. Det är fullständigt okorrelerat.
Igår dök jag till exempel upp på skrivarcirkeln i trasiga jeans och ett spräckligt linne som stack ut under en blårandig stickig stickad tröja. Total omatch. Jag har samma kombo på mig idag. Att bry mitt huvud med tankar om mitt utseende känns lika främmande som att börja studera ekonomi vid universitetet. Håret? Tja, det ligger på huvudet, finns det något mer att säga om den saken?
Andra gånger kan jag vara väldigt medveten om hur jag ser ut, men för tillfället är det väl något annat som tar upp plats i den delen av hjärnan. Jag vet inte vad. Jag kanske är lite stressad.
Men se upp, en vacker dag dyker jag upp i något som faktiskt inte direkt är omatchigt, trasigt och svettigt utan rentav lite genomtänkt och med ett armband till. Men som det känns nu lär det dröja ett tag.

Adieu!

// Modeoraklet Dean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar