söndag 20 mars 2011

Ny favoritlåt

Brukar vakna på morgnarna av att Patriks radio går igång. På hög volym. Med ett monotont surrande bakom själva radiosändningen. Och självklart med hysteriska morgonpratare och stundtals hemska låtar man måste genomlida.
Det händer dock att man vaknar till lite och med ett leende på läpparna får möjligheten att njuta av musik som faktiskt är bra, trots att det egentligen är för tidigt på morgonen för att man ska vilja tillåta ljud att tränga sig in i huvudet.

För att komma till saken som jag hade kunnat komma till omedelbart om jag hade velat (men det ville jag inte), den här låten spelades en morgon för ett tag sedan. Love you anyway med Boyzone. Jo, pojkbandslåtar kan vara bra. Och det här är skitbra.
Jag vet inte vem som skrev texten, men jag njuter i fulla drag av delirious - serious - curious-rimmet och melodin har ett stenhårt sväng. Jag vill göra en cover på den här låten, den är så löjligt sjungvänlig. Var lite orolig att videon skulle vara riktigt dålig, men den är inte det, den är helt otippat gay istället. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar