torsdag 10 mars 2011

Dagens outfit

Bara för att det var flera dagar sen jag bloggade och otroligt länge sen jag skrev om "mode".

Idag har jag på mig ett lavendelblått linne från Indiskas barnavdelning (den avdelningen försvann för många år sen) med en påsydd katt som skjuter rygg. Till det matchar jag med en härligt blågrönlila-rutig skjorta som gått i arv från min far och som även flitigt används av min sambo (som inte frågar om lov, men allt ditt är mitt sägs det ju). Slutligen bär jag ett randigt skärp till mina svarta, utsvängda byxor som min mor har fått äran att sy in och upp ty de var så trasiga och slitna längst nere att jag trampade på de halvt avslitna tygstyckena. Byxorna köptes för många år sedan i en barnklädesaffär och har sex praktiska fickor (!).

Jag begriper inte hur min modeblogg fortfarande kan vara så okänd och ligga så långt ifrån topplistan. Jag har ju den överlägset fräschaste, dyraste, mest exklusiva stilen i landet!

Nu ska jag dricka grönt te och sen ska jag ut och träffa en kompis.
Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Jaså, det är du som snott min skjorta.

    SvaraRadera
  2. Elisabet: Nej, är det din skjorta?
    Ja, jag förstår ju att du har E som täckmantel, egentligen är det någon annan som döljer sig under detta nicknamn.
    Men snott, vet jag inte om jag vill säga... Lånat är ett bättre ord. Det finns ju så mycket värre brott här i världen, tycker jag, saker man kan fokusera på istället för en gammal sliten skjorta, inte sant?

    SvaraRadera