fredag 1 april 2011

Kroppskonst


Många människor med kreativ ådra ritar gärna nakna kvinnokroppar, vissa målar även manskroppar, en del skissar händer eller ansikten.
Det är ofta begåvat och snyggt, men lite tråkigt. Ibland inte ens begåvat utan bara anskrämligt fult (tänker då främst på unga tjejer som hyser en förkärlek för att måla oproportionerligt anorektiska kroppar, ansikten med enorma läppar och totalt översminkade ögon varefter de kallar sig konstnärer).

Själv föredrar jag att lägga till något unikt i mina bilder, något som gör det till mer än ännu en naken kvinnokropp i mängden av nakna kvinnokroppar. Gärna något skruvat. Något surrealistiskt, där ett föremål tycks transformeras in i något annat.

Ta en titt på bilden. Fundera över vad den vill säga, vad den egentligen föreställer. Tolka på.

Jag ger er en extra bit papper där man kan skymta något jag ritade på framsidan av föregående papper. Som en bonus.

Adjö så länge.

2 kommentarer:

  1. Inte jag, jag har mer ritat prins Charles och en massa andra udda gubbar... :-)

    Jag brukar faktiskt nästan aldrig rita tjejer över huvud taget. Eller, mer korrekt ritar jag ju nästan aldrig nu, men inte heller när jag brukade rita.

    SvaraRadera