tisdag 15 december 2009

Betyg vinterkängor: Underkänd

Jaha, det avgör saken. En halvtimmes (drygt, jag har ingen koll på tiden) traskande i snö som långsamt förvandlas till slask, har tvingat mina vinterkängor att visa sitt rätta jag.

Miljövänlig och sparsam som jag är tänkte jag klara mig med mammas gamla kängor iallafall den här vintern, och att köpa nya, egna skor kunde bli av en annan gång.
Men trots att de helt bergsäkert är av ett fint, dyrt märke (det är ju mamma som har köpt dem), tillverkade av djurisk mocka och med rejäla gummisulor, så läcker de som en båt som gått på grund. Jag misstänker en spricka i kölen - förlåt, sulan - som gladeligen suger in allt fuktigt som kommer i närheten som en annan H2O-dammsugare.
Kom hem med strumpor som hade kunnat räknas som nytvättade, om det inte vore för att vattnet som droppade från dem var brunt till färgen. Detta är oacceptabelt. Hädanefter kommer jag med gott samvete att titta efter nya skor så fort jag får chansen. Jag börjar redan idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar