onsdag 7 april 2010

Gröt

Kanske gör jag framsteg. Utan att ha förstått riktigt hur, vad och varför så hänger jag med folk och har stundtals riktigt trevligt. Det måste vara det här det går ut på. Jag borde ha börjat träna tidigare, som alla andra. Men man kan bara tävla mot sig själv, som de säger. Alla befinner sig på olika stadium.

Pappa ringer gång på gång men jag missar alla samtal och har inte tid. Jag skulle ha ringt i torsdags och sagt Glad Påsk. Sen vet jag inte vad som hände. Tiden i ett rasande tempo. Funderade på att skriva ett brev idag, kändes lite fånigt kanske. Som att "jag vill inte prata i telefon så jag skickar ett vykort" ungefär. Men jag skulle kunna tala om att det är ett problem jag har. Alla klagar ju på det. Kuratorn säger att jag inte skall ändra på mig. Hon säger att jag får vara som jag är och det får mig att känna mig som en riktig människa.

Jag har glömt om jag skall dit imorgon så jag måste gå upp och ringa och fråga. Har svaga minnen av att jag skrev ner någonstans - kanske på en lapp, eller på handen, dumt nog - klockan tio på onsdag låter logiskt och bekant. Men kanske inte. Borde ha ringt för flera dagar sedan och frågat.

En annan glömd sak. Upptäckte att mina farhågor besannats. Ett gult prickigt örngott och ett tunt överkast låg på hyllan, men inga påslakan eller lakan. Får sova på överkastet och med oklätt täcke den här veckan. Visste väl att jag hade glömt något i Halmstad.

Har ätit mannagrynsgröt två gånger idag. En gång på spisen, och nyss i micron. Helt okej, men inte så fullt av minnen som man kunde tro. Bara grynigt och lite, lite sött.

Allt känns ganska trevligt. Koll på läget, fast ändå inte. Vem vet.
Har förresten fått James Dean-filmisarna nu.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar