onsdag 14 april 2010

Rinner ut

Har känt mig lite matt den här veckan. Jag kan inte komma på någon rimlig orsak.
I måndags gick jag och lade mig vid 21. Det kändes trevligt. Då hade vänner ändå ringt och frågat om jag inte skulle komma dit och spela spel.
På tisdagkvällen dissade jag umgänge en gång till, och satt hemma på rummet.
Känner mig hela tiden mer eller mindre sömnig. Skulle kunna lägga mig och sova när som. Är inte så värst hungrig heller.
Men jag tror inte det är nåt allvarligt. Ibland är man trött. Fortsätter det så här får jag väl ta mig i akt.

Skulle ha bokat tid för allergitest, men det glömde jag förstås. Vore så trevligt att få höra att jag tål alla sorters djur hur bra som helst. Om det nu är så. Hoppas.

Har känt mig slö idag också, men faktiskt skrivit veckans uppgift och varit på gymmet idag. Bra jobbat av mig, måste jag säga. Kan inte glädjas riktigt bara. Har inte riktigt den orken.

Har de senaste veckorna sett två filmer där någon spontandör. En där en frisk och hälsosam arbetskamrat till huvudpersonen blir matförgiftad och dör samma dag. En annan där en tjej blir påkörd av en bil, men klarar sig, går på fest, somnar, och sen slutar andas.
Detta har gjort mig aningen paranoid.
Som grädde på moset drömde jag att jag var död i natt. Fast som en slags osynlig ande. En bitter och ledsen ande, förbannad över att ryckas ur livet i så unga år. Tur att det bara var en dröm.
Jag kan inte låta bli att tänka "somna inte, somna inte, om du somnar dör du, håll dig vaken" då och då. Man vet ju aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar