tisdag 25 maj 2010

Forum

Min psykolog säger att jag skall söka efter forum för mina tankar.
Jag vet inte var, bara.
Min blogg är en envägskommunikation. Jag frågar men ingen svarar. Men jag har ju inget annat. Det vill säga, jag har inget forum där jag kan få svar.

Jag tror stenhårt på en logik. En slumplogik. Så som bitarna ligger har de fallit, som pärlor ur en korg som vält omkull, men någon annan lokalisering är fullkomligt omöjlig. Det som är är.

Har fått en insikt idag:
Anledningen till att dåliga människor inte ändrar på sig, är att varje liten detalj av dålighet växer till en enorm mur av skuld, som skulle ta oändligheten att bryta ner och börja om från början med. Det kan kallas lättja, för all del. Det mesta är lättja nu för tiden. Att känna sig skyldig är för all del att fly ansvar.
Det här borde jag förstås inte skriva. Jag borde vara "glad" och social istället.
Min psykolog säger att jag måste hitta ett forum för mina tankar.
Min psykolog säger att jag inte skall ta på mig skulden för allt, att vi måste acceptera att vi helt enkelt är olika. Jag är annorlunda. Som att någon, någonsin kunnat acceptera det som är annorlunda. Men jag ska inte vara negativ. Det är en hårfin gräns mellan att vara alla till lags och att ändra på sig själv. Att vara alla till lags och att vara konflikträdd. Att skämmas och att vara beredd att ändra sig. Att vara annorlunda och att vara dålig.
En hårfin gräns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar