torsdag 6 maj 2010

Hårfagra jag





Det går inte att hita enkla, bra, sakliga bilder på mig, men bortsett från det så behöver jag ändå hjälp med hur jag ska se ut egentligen. För tillfället bara växer det, håret. Här ovan kan ni se hur det sett ut i perioder i mitt liv, och jag vet att ni kommer att rösta (om ni ens röstar över huvud taget) på nån bild där jag ser "söt" ut och inte så arg.
Betänk då att jag i ganska så många år försökt att åstadkomma ett yttre som inte enbart ger upphov till "aaaw, du är så söööööt! och vilka mjuka kinder du har! gulligulligull!" från min omgivning.
Jag kan på inget sätt påstå att jag vill bli bemött som en vuxen människa med allt av krav på ansvar, allvar och anpassning inför sociala regler som det innebär - men, jag vill bli bemött med respekt, på något sätt.

(Kan för övrigt berätta lite om bilderna:
Den översta är några år gammal och tagen i Kroatien av min kusin Kajsa.
Tvåan har jag tagit själv efter en vision jag hade om att skjuta sig i huvudet med en banan - bananmos i huvudet alltså, obs inga suicidala tendenser bara skoj.
Den tredje och mellersta bilden har okänd släkting tagit och den är trehundra år gammal ungefär. Det barkar inte åt att jag återskapar denna fräcka, lekfulla hårkreation, men det är fritt fram att rösta på den ändå.
Så som jag ser ut på fjärde bilden ser jag ungefär ut nu också, den är bara en vecka gammal. Tänk bort gulligheten och fokusera på frisyren, ok?
Sista bilden är två år och tagen på den tiden jag var med i Rotundan-gänget. Tror Emma Brunnfors ligger bakom.)

Mhm, det var väl intressant. Rösta nu. Gör Er röst hörd. Du kan göra skillnad! Upp till kamp! Rösta!


Ps, man kan komma med helt andra förslag också. ds.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker nog den första, lätt och luftigt.

    Fadern

    SvaraRadera
  2. Jag röstar på tvåan.
    Den ger personlighet åt ditt ansikte.

    SvaraRadera
  3. Tack för din röst! Det drar ihop sig...

    SvaraRadera