tisdag 8 juni 2010

Jag har sett Lesbian Vampire Killers


Det här är inte riktigt någon B-skräckis, som jag hade hoppats på. Den är inte gjord med en liten budget men ett stort sinne för humor, snarare tvärtom. Nu är ju humor förstås något väldigt subjektivt, men jag förlängde i alla fall inte mitt liv med en enda sekund under den dryga timme filmen pågick.
Lesbian Vampire Killers börjar skapligt, med en myt om en tvåhundra år gammal lesbisk vampyrdrottning som väntar på att återuppstå och sätta skräck i världens män. Sedan etableras de två huvudkaraktärerna: en tjock och skränig kille och en hunsad blyg kille med en bitch till flickvän. De två ger sig ut på vandring för att glömma sina problem, och träffar i skogen där på ett gäng ursexiga brudar, varav en har glasögon och således är den intelligenta av dem.
Snart blir den ena tjejen efter den andra förvandlad till vampyr, utom den smarta av dem, och de två killarna förstås. De lesbiska vampyrerna ålar sig och väser med ljud hämtade direkt ur någon dålig p-rulle vad det verkar. När man hugger ihjäl dem sprutar det vit sörja ur dem, och jag antar att det skall vara ett roligt och oväntat inslag. Jag skrattar inte.
Sedan blir blyga killen och söta tjejen kidnappade av vampyrerna, och till skillnad från dessa vulgära lesbianer är hon förstås en kristen oskuld som väntar på den rätte. Gäsp.
Under tiden grävs ett penisformat svärd upp från kyrkogården, ett svärd som en gång för alla skall oskadliggöra denna homosexuella demondrottning. Om de lyckas ta kål på henne? Gissa. Om pojken och flickan hånglar i slutet? Gissa. Synd bara att jag aldrig lyckades uppbåda något engagemang för hjältarna i filmen, för min del hade de gärna fått dö och världen gå under.
Hellre hade jag hejat på vampyrerna, men det gick ju inte heller eftersom de var en så uselt pinsam pastisch på porrfilmslesbianism. Jag hade nog hellre sett en porrfilm.
Det hade kunnat vara så dåligt så att det var roligt, men det var bara dåligt. Det hade kunnat vara oväntat på sina håll, men ingenting var nyskapande eller engagerande i den här totalt skräckbefriande och närmast homofoba sörjan.
Se den inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar