onsdag 22 juni 2011

Bibliomani

Gick till Amnestys loppmarknad med förhoppning om att finna lösningen på mina problem, åtminstone några av mina problem, de mer konkreta och rumsrena problemen i form av platsbrist för kläder, skivor, filmer och böcker.
Men trots idogt sökande i säkert minst en timme kunde jag inte hitta minsta lilla byrålåda att ta med mig hem. Allt sög, helt enkelt.

Så det bar sig inte bättre än att jag fick kompensera och tröstshoppa böcker. Många böcker. Varenda gång på Amnesty kollar jag bokhyllorna avdelningarna Orwell och Krusenstjerna. Oftast finns där inte mycket jag vill ha - men idag fann jag både det ena och det andra.
  • Bokserien om Tony har jag inte tidigare läst, men nu kan det bli av!
  • Djurfarmen har jag letat efter överallt, och nu har jag både ett engelskt och ett svenskt exemplar att roa mig med.
  • Essäerna ska bli ytterst spännande att ta del av.
  • Underst i högen Kvinnogatan, nr 2 i serien om Fröknarna von Pahlen. Hade den tidigare som pocket, men den var så ful i både omslag och inuti så jag gav bort den till författare Ninni Holmqvist (som jag också rekommenderar alla att läsa) för att sprida det "Agnesiska" budskapet.
  • Älskande par har jag inte mindre än tre exemplar av nu, men det roliga är omslaget på den här boken - pappret runt om med den målade bilden föreställande Stanny och Bernhard (skulle jag tro) - så det blir det här exet jag behåller. Om någon är intresserad av att läsa Älskande Par, nr 4 i serien och som jag minns det den mest sexspäckade boken, så är det bara att höra av sig. Men jag rekommenderar förstås att läsa de andra tre innan. Överhuvudtaget att läsa Agnes von Krusenstjerna.
Det enda tråkiga i kråksången är att det fortfarande är platsbrist här hemma. Jag har alltså ingenstans att göra av mina nya böcker. Men det kommer, hoppas jag. Annars får jag väl bygga mig en bokhylla av - böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar