onsdag 28 mars 2012

Landskap med djur

Jag läste precis att Sonya Hartnett, vars bok jag läser just nu och vars stil jag gillar skarpt, ligger bakom vuxenromanen Landskap med djur.
Det som är märkvärdigt med detta att jag lånat Landskap med djur tidigare men inte läst den. Och det är kanske inte så märkvärdigt, men när man vet att den svenska översättningen av boken gjordes av Ninni Holmqvist, som var min handledare när jag gick andra året på Fridhems folkhögskola (och vars böcker jag uppskattar mycket), så blir det lite märkvärdigt.

Jag har alltså en bok som är skriven av en författare jag gillar och översatt av en annan författare jag gillar - det är för mig ett tillräckligt tydligt tecken på att jag borde läsa den.
Vad jag tycker om den återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar