torsdag 5 november 2009

Barnsligt enkelt

Nu har jag grejat och jobbat länge för att få min vilja fram. Nu är bloggen svart, och texten är grön, och min discokula är på plats. Jag är tills vidare-nöjd. Det är ungefär så här jag vill ha det, och jag vill envist göra det på mitt sätt och det skall vara enkelt och barnsligt, inte vuxet och utmanande och avancerat och krävande, för sånt blir jag bara deprimerad av.
Först skapade jag ett konto på blogg.se, men det sög hårt och jag började nästan lipa, för de förutsatte visst att man skulle ha ett brinnande intresse för webbdesign och kunna koderna, vilket jag inte har och kan.
Icke så på blogspot, här var det barnsligt enkelt, precis som jag gillar det. Klicka i rutor med färger och se vad som händer. Till och med en femåring kan förstå, alltså förstår jag och behöver inte känna mig efterbliven. Uppskattas!
I min nya blogg tänker jag skriva mycket sådant som jag inte skrev i den förra, eller, det är egentligen enklare att förklara vad den inte kommer att innehålla.
Den kommer - om jag kan hålla det löftet - inte att innehålla mina djupaste grubblerier och svartaste tankar. Det här kommer att vara en blogg som jag kan berätta om för folk utan att skämmas och vara rädd att såra. Bravo.
Nog för mig ikväll. Buenas Noches allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar