fredag 1 januari 2010

Top 5 Nyårslöften

Äntligen, äntligen!
Efter idogt väntande skall alla runt om i Sverige som följer min blogg nu få ta del av mina nyårslöften för år 21010. Eller vilket år det nu är.
För extra spänning tänker jag köra en av mina omtyckta klassiker; nämligen Top 5-listan, som börjar med nummer 5 och slutar med det allra viktigaste, nummer 1.

På femte plats!
Jag lovar att ta hand om mina hälar och anstränga mig en smula för att förebygga det högljudda frasande som kan uppstå då jag gnider dessa fnasiga fotsulor mot vissa sorters tyger eller helt enkelt drar på mig ett par strumpor.
Jag har letat fram Scholl-krämen, så det är inget att be för. Ibland får man faktiskt offra sig lite.

På fjärde plats!
Ja, jag har inte riktigt någonting här än... Som Björne sa (Björnes magasin ni vet); "nummer två... nej, jag kommer inte på något. Jag hoppar över den och går till nummer tre" (asch, ni förstår ju inte. Det roliga är att - om han nu inte kommer på något på nummer två så kan han ju inte bli klokare för att han försöker komma på nåt på nummer tre istället. Äh, jag skulle aldrig ha dragit upp det där. Jag är inte gjord för att citera.).
Tills vidare plockar jag in en önskan snarare än ett löfte. Jag skulle vilja börja boxas. Jag tror att jag skulle tycka om det (å andra sidan har jag haft många idéer om vad jag skulle kunna gilla, som aldrig blivit mer än idéer: innebandy, styrketräna hemma, nåt slags dans, fotboll, klättra...).
Ett problem är ju att jag absolut inte skulle vilja trycka till näsan på nån annan, men man kanske kan få stanna på boxsäckstadiet, tänker jag?

På tredje plats!
Jag skall gå ut och stanna där minst femton minuter per dag. Helst medan solen är framme (för maximerat intag av D-vitamin förstår ni). Gärna röra lite på påkarna. Vifta med armarna. Hoppa lite indianhopp eller nåt. Men huvudsaken är att jag kommer ut. 0.15/24!

På andra plats!
Jag strävar efter att gå upp i vikt. Det här året skall jag lyckas. Det är inte mycket som krävs. Jag skall över 50-strecket. Jag har varit där förut, och nu skall jag tillbaka! Det sägs att muskler väger mer än fett, vilket ju ger en vink om vilka metoder som är mest effektiva. Det är bara att bita i det sura äpplet, som jag brukar säga. Jojo. Mellanmål skall tydligen också vara bra. Herregud, man hinner ju inte annat än lyfta skrot och käka skrovmål och energikakor. Önska mig lycka till med det.

PÅ FÖRSTA PLATS!
Bara för att det är roligast.
Jag skall bannemig inte klippa mig förrän de 20 april (som för övrigt är min och Hitlers födelsedag). Inte ett hår skall vadheterdet krökas på min skalle, nej, i år skall skiten få växa fritt som den vill och är jag inte nöjd med det kan jag sätta på mig en mössa.


En kort sammanfattning:
I år ska jag gå upp i vikt, vara ute mer, smörja in hälarna och låta håret växa.
Så, nu är det dags för er att börja vadslå om mina bravader! Kör igång bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar