onsdag 3 mars 2010

Och nu över till något helt annat

Detta har varit en bra dag och en dålig dag.
Det som har varit bra har varit att jag vaknade.
Det som har varit dåligt har varit att jag inte har duschat (dvs skabbig dvs sänkt själkänsla) och att jag åkte till Landskrona en timme för tidigt och sen inte insåg det förrän jag suttit i väntrummet en halvtimme och undrat om de inte skulle ropa in mig snart.
Det som har varit bra var att det i alla fall fanns en massa tidningar att läsa.
Det som har varit dåligt var att Mix Megapol oavbrutet brölade ur högtalarna (dvs 20% mer eller mindre okej musik, 20% hysteriskt babbel och 60% reklam).
Det som har varit bra var att jag fick prata med en kurator och fick i alla fall nån klok sak med mig att tänka på plus en ny tid nästa vecka.
Det som har varit dåligt var att nästa buss hem från LK skulle gå om fem timmar.
Det som har varit bra var att jag betedde mig ovanligt behärskat (dvs bet i min almanacka och inte i mig själv, sparkade inte på eller tog sönder något, svor inte så där våldsamt högt och mycket, grät inte, ringde inte mamma, tänkte relativt klart och förnuftigt samt uppsökte hjälp i en kiosk).
Det som har varit dåligt var att det blåste kallt och jag missade lunchen, MEN
det som har varit bra var att det i alla fall inte regnade, det gick att åka en omväg; till Teckomatorp och sen Svalöv, samt att Amanda fixade en lunchlåda åt mig.
Det som har varit dåligt är att vi skall skriva två noveller tills imorgon coh jag är inte klar med den första.
Det som har varit bra är att jag tagit alla penicillinpiller nu och slipper tänka på det resten av dagen.
Det som har varit dåligt är att jag fortfarande inte har duschat.
Det som har varit bra är att jag hängde med Amanda och Fredrik till fotbollsturneringen.
Det som var dåligt var att jag fick töntig ångest av att kolla på och var tvungen att gå.
Det som var bra var att jag köpte ett cerat på apoteket (för det behövdes verkligen).
Det som har varit dåligt är att klockan är sex och jag har massor att göra.

Slut på rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar