lördag 18 december 2010

God Jul

Jag har klätt granen.
I verkligheten har jag misshandlat nåt slags krukväxtpalm (inte Palme, han är för lång och kal, utan en mindre palm, som jag nu bestämt mig för att kalla Lisbet) med mycket glitter och en hel del hängande grejer.
Under "granen" har jag lagt ut en fin röd matta (dvs frottéhandduk) på vilken jag lagt ut de klappar jag noggrannt och prydligt slagit in ikväll.
Jag hade bidragit med en fin bild också, om jag hade kunnat hantera en kamera. Det kan jag inte - jag har andra som gör sånt åt mig, men ingen av dem är här just nu.
Jag gör vad jag kan för att skapa julstämning.
Dessutom har jag skapat en spotifylista på tema jul. Den är garanterat bättre än alla andras listor. De dödligt uttjatade låtarna är inte med, de man hör i alla butiker och på radio (ja, förutom Last Christmas då, men den är ju BRA).
Du ska lyssna på jul-listan här: silent night. Annars blir jag ledsen.
God Jul tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar