torsdag 31 mars 2011

Vassa tänder i drömland

Hade den märkligaste dröm.
I min nacke, strax under hårfästet, hade två vassa tänder växt ut, i form och storlek liknande en vanlig katts hörntänder.
"Vad ska jag göra?" frågade jag Patrik.
"Du får nog prata med din tandläkare" föreslog han.
Ganska så obehagligt, men jag tog det ändå inte så allvarligt.

Drömde sedan vidare på liknande tema, där ett sjukhus härjats av en rad märskliga dödsfall. Nedblodade kroppar hittades i sina sjukhussängar, och ingen kunde förstå vem som gjort detta eller varför.
I källarrummet, möjligtvis en obduktionssal eller "bårhuset" klev läkaren, som spelade huvudrollen i min dröm, in. Ljuset var släkt och rummet skumt, men inte kolmörkt. På golvet något tungt, han snubblade över det och föll. Ännu ett blodigt lik. Innan han hunnit upp på fötter överfölls han av någon. En kvinnlig läkarkollega, med sorgsna ögon, vassa tänder och blod runt munnen. Hon bekände sin kärlek för honom och berättade hur hon väntat och längtat efter att han skulle besvara hennes känslor.
En vampyrhistoria i bästa sjukhusromantiska stil. Inte helt olikt en slashad Arkiv X-historia, bara det att Mulder arbetar som läkare och Scully smittats av vampyrvirus.
Min hjärna, vad vill du säga mig med det här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar