fredag 1 april 2011

Jobba på

Ibland känns det som att det är så överväldigande mycket jag måste jobba på.
Och jag är ju som bekant inte jättebra på att jobba på flera ansträngande saker samtidigt.

Detta jobbar jag på (fast det mesta ligger mer eller mindre på is):
- Bättre hållning
- Sluta svära
- Sluta bita på naglarna
- Sluta vara rädd för allting
- Vara mer trevlig och inbjudande
- Bli bättre på att sporadiskt höra av mig till med människor utan specifik anledning
- Inte undvika att höra av mig när jag har en specifik anledning för att jag tror att folk ska vara arga för att jag inte hört av mig tidigare
- Skaffa jobb (om det bara vore att "skaffa"!)
- Slänga/ge bort saker som jag inte behöver
- Ta bättre hand om hushållet
- Ta mer ansvar i vuxenlivet
- Inte sitta och blogga om hur jobbigt det är att åstadkomma saker när jag skulle kunna lägga tiden på att åstadkomma saker istället

Ni ser? Jag säger bara "orka". En vacker dag kanske jag duger som jag är istället, det hade varit en bra början till ett nytt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar