tisdag 14 juni 2011

Om onda tankar

De senaste dagarna har jag klarat mig bra från onda tankar. Inte helt olikt ett tv-spel gäller det att hämta poäng och undvika taggiga bollar som kan försätta en i Game Over-läge om man trampar på för många. Jag är inte så bra på att hämta poäng, men jag har i alla fall undvikit taggbollar när jag sett dem komma.
Både igår och häromdagen befann jag mig på farligt område, men jag undvek skickligt alla fallgropar och lyckades hålla mig på fötter. Jag antar att det går i perioder. Man kan alltid nynna för att undgå att höra onda mantran. Jag brukar nynna dam-dam-dam-darararararara. Från låten Neva med Nynningen. Bara precis det i början. Det är ett så effektivt nynnande att det funkar nästan jämt. Man måste bara nynna intensivt. Ett litet tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar