tisdag 17 november 2009

Önskelista

En annan sak då som är på ett annat humör. Om man får tillåta sig att vara ytlig helt plötsligt. Även jag tänker ibland på frisyrer jag vill ha och kläder jag tycker är coola, jag, av alla människor, som skall föreställa vara så djup. Och det är väl ingen motsättning där kanske, men jag tänker att det på något sätt är svagt och fegt att bry sig om att andra skall se till ens yta istället för att bygga på sin självkänsla och personlighet. Men det där behöver man ju inte bry sig om, och det finns likförbannat ingen bestämd motsättning mellan yta och djup, jag måste sluta vara så förbannat dualistiskt stel.
Jag tänker nu göra en topp 5 på utseendemässiga saker jag önskar mig:

5. Om jag inte haft kort hår och envist velat ha det kortare jämt, om det hade varit långt och gått att styra, då hade jag velat ha en ananasfrisyr. Vad är då en ananasfrisyr, frågar man sig? Jo, det är när man grejar ihop allt hår uppe på huvudet och binder nåt slags hårband runt, så att håret spretar runt där uppe som en ananas. Jag tycker det är en rolig frisyr, och hade jag inte varit den jag är så hade jag nog velat vara en väldigt rolig och cool partypingla.

4. Jag vet att jag inte behöver fler skor, men jag saknar gympaskor. Okej, det må hända att jag har två par, men det ena paret är slitna och jag använder dem bara till att jogga i. Och det andra paret är söta med rosa detaljer och alltså inga klassiska gympaskor. Jag har så långe jag kan minnas varit omåttligt förtjust i gympaskor, nästan magiskt. Nu är det vinter men till våren kanske jag köper mig ett par helt nya.

3. En annan smått inaktuell önskan är att ta hål i örat. Någonstans. Förslagsvis uppe eller nere. Det är en grej jag har tänkt på i kanske sju år, och alla har liksom piercingar överallt nu för tiden så det borde inte vara en grej att tvivla på ens. Men det kostar ju, och tänk om det blir infekterat. Det blev det ju när jag gjorde själv hemma. Jag har hursomhelst ett hål i vänster örsnibb, men vill ha en till.

2. Mina röda byxor. De dök upp från ingenstans i mina tankar häromdagen. De var inte fulröda (jag är inte förtjust i färgen rött) utan tegelröda, bruna, orangea eller hur man vill se det. Mest röda tycker jag nog. De var lite prassliga, tunna, kanske i bomull eller syntet, och de hade snoddar nedtill så man kunde dra ihop dem. Jag hade dem på en självförsvarslektion en gång och jag vann brottningen och var mycket stolt. Nu saknar jag mina byxor. De hade suttit så fint nu.

1. Först och främst vill jag iallafall klippa mig. Jag såg en så snygg frisyr igår som jag omöjligt kan veta om den skulle bli bra på mig eftersom alla har olika hår. Men jag tänker mig att Kerstin skulle klippa mig för hennes frisyr vill jag våga ha. Fast att alla säger att det är fint nu. Det är möjligt att det är men man strävar ju alltid efter förbättring, på vilket område det månde vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar