torsdag 4 februari 2010

Framtidsinsikt

Nu har jag tänkt över saker i så där en tio minuter, vilket kan vara ganska lagom, och kommit fram till att jag skall arbeta i höst. Ingenting annat. Släpp pluggpressen, släpp karriärsångesten, skit i att bli nåt, bara skaffa ett jobb.
Komma hem och ha fritid. Precis klara av de uppgifter man får utan att behöva bränna ut hjärnan i avancerade böcker. Tjäna egna pengar. Gå (eller cykla eller åka eller whatever) till och från arbetsplats, stötas och blötas mot människor och få en slant på kontot som bekräftar att det finns saker här i världen som jag klarar av också.
Så - arbeta i höst, verkligen. Om jag kan få ett jobb alltså. Ett riktigt. Inget kreativt hemmajobb med eget ansvar utan ett riktigt jobb, ett enkelt, simpelt jobb.

1 kommentar:

  1. Tycker jag låter som en utmärkt ide. Kontakta tilltänkta arb.givare redan nu så kanske du får starta som sommarvikarie och ha en fot inne.
    Vi kanske ska ta upp körträningen också.

    Kram, pappa

    SvaraRadera