tisdag 2 februari 2010

Snömos

Nu har jag precis lärt mig själv hur jag lägger in wiki:slumpartikel som bokmärke (det var inte så svårt att räkna ut). Känns bra.

Brist på inspiration. Jag tror det kan bero på att jag vantrivs med mig själv idag, om man får säga så. Det tar fokus ifrån saker, låser den kreativa dörren för mig. Jag når inte in i andra världar när jag saknar tron på dem (det är lite som att det dör en älva varje gång ett barn säger "jag tror inte på älvor... alltså, principen om att allt finns, bara man tror på det, men tror man inte så dör det), och jag kan förstås inte tro på min egen fantasi om jag överhuvudtaget hyser misstro till hela mig.

Nu är det väl inte så illa som det låter... Alla har en dålig dag, inte sant?
Jag skulle behöva prata igenom mig själv med någon eftersom jag bara blir mer och mer frustrerad över mina (objektivt) dåliga sidor och inte vet vad jag skall göra med dem. Det tar på krafterna att ha en dålig karaktär, när man vet att man kunde ha haft en bra... Det är ett moment 22 dessutom. Jag hade kunnat bryta mig fri från mina dåliga sidor, om det inte vore för mina dåliga sidor.

Jag tillhör evolutionens överblivna... Fast så får man inte säga. Alla är lika mycket värda (vilket för oss in på en intressant diskussion om det odiskutabla människovärdet, som jag inte tänker föra här och nu, eller ens någonsin. "Låt proffesorerna utreda, de har betalt").

Detta var trevligt att skriva.
Texten i inlägget här nedanför är för övrigt en text jag skrev nyss, så att ingen misstar det för ett kufiskt dagboksinlägg eller liknande.

Håll i hatten i snöstormen. Nu ska jag skriva vidare, om det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar